keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU

Osallistu Koulukinon palautekyselyyn

Arvomme kaikkien palautetta antaneiden kesken elokuvalippuja

SV | EN | RU

Elokuva on yhdenlainen kehityskertomus eli tarina, joka kuvaa yksilön muuttumista, kehittymistä ihmisenä. Pohtikaa, miten luutnantti Perkola muuttuu tapahtumien edetessä ja miksi.

a) Sijoittakaa Perkolan kannalta keskeiset elokuvan tapahtumat aikajärjestykseen.

b) Käykää läpi tapahtumien vaikutusta Perkolaan esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

– Mitä saamme tietää Kaarinasta ja Perkolasta ajalta ennen jatkosodan (ja elokuvan tapahtumien) alkua?

– Millaiset Kaarinan ja Perkolan välit ovat alun perusteella?

– Miten nuoret suhtautuvat tulevaisuuteen?

– Miksi esimies suostuu Perkolan pyyntöön siirtää lotat takalinjaan?

– Millainen esimies Perkola on lähtiessään joukkueensa kanssa tehtävää suorittamaan? Mistä se näkyy?

– Miten Perkola suhtautuu viestiin Kaarinaa kuljettaneen kolonnan tuhoutumisesta?

– Miten viesti muuttaa Perkolan suhtautumista itseensä? Miten muutos näkyy?

– Miten viesti muuttaa Perkolan suhtautumista sotaan? Miten muutos näkyy?

– Miten viesti muuttaa Perkolaa joukkueen johtajana? Miten muutos näkyy?

– Miten joukkueen miesten suhtautuminen Perkolaanmuuttuu?

– Millaisen Perkolan näemme loppukohtauksessa?

– Millainen voisi olla Perkolan tulevaisuus?